torsdag 10 september 2009

Tango tango..

Idag måste det finnas ett inlägg om Tangon.. eftersom jag vet att ni undrar om jag och Jo klarar av detta.
Ni som känner mig vet att jag har ett temperament som en rejäl latino, och Jo är lugn som en filbunke. Mmm = spännande 1,5 h.
Jag och Jo försöka alltså lära oss Argentinsk Tango på Danscenter. Det är en väldigt telepatisk dans (eller ibland önskar jag mig den förmågan i alla fall). Jag måste smälta ihop med min partner, eftersom argentinsk tango är full med luringar. Jag måste helt enkelt följa min partner.. ja ni läste rätt.
Jag måste lita på honom och följa honom till 100%. Jag kan inte gissa, jag kan inte anta.. jag måste vara lyhörd och känna varje viktförändring som han gör.

Hmm hur ska det här gå.. fortsättning följer

2 kommentarer:

Thomas NYC sa...

Temperament som en latino (eller latina i ditt fall)? Inte sa saker pa det. Du borde tillbringa lite mer tid med Dawn for att fa se riktigt temperament... fran en latina. Ibland galler det att avlagsna sig sa fort det bara gar.

LabHäxan sa...

Jo det kan stämma .. latina. Sist jag kollade var jag kvinna.