torsdag 24 september 2009

Nu är hösten här..

.. det märks tydligt på (dom gula löven) .. pendeltågen. Nu har det börjat bli några minuter försenat både här och där. Snart kommer löven hamna på spåret och då blir det lövhalka, och sen kommer det något som SL glömmer varje år att det existerar i Sverige nämligen... Snö. Så från några minuters förseningar.. vips.. blir det helt plötsligt någon halvtimme.

Det var detta som gjorde att jag inte kunde ha fasta arbetstider.. (eftersom jag pendlar 50 min enkel väg varje dag) för på vintern vet jag aldrig när jag beräknar att komma till jobbet.
Samtidigt förde detta något gott med sig, nämligen att jag har just flexibla arbetstider "frihet under ansvar".

Det finns inget ont som inte för något gott med sig.. gammalt djungelordspråk

Inga kommentarer: