torsdag 3 september 2009

Klockan..

Har skaffat mig små vanor när jag varit hemma i en vecka. Bland annat tar jag en liten efter elvafikat lur. Jag ligger där och småsover lite, dvs är i gränslandet mellan sömn och verklighet. Funderar på vad klockan kan vara (är klock- och tidsberoende enligt Jo)?
Nöjd hör jag kyrkklockorna och börjar räkna slagen 1, 2, 3,.... 11, 12, 13, 14 Va! Vänta nu! Vaknar till, och inser följande..
1) Vi har ingen kyrka i Kärran.
2) Hmm!! Det är varubilens tutande när den backar in till lastkajen vid ICA
Ler lite för mig själv och undrar om jag blivit lite knäpp trots allt. Tur att jag ska jobba imorgon så att det blir ordning och reda.

Dagens event var för övrigt att sortera sopor i det fina sopsorteringsrummet, samt panta flaskor. Avkastningen blev 7 kr, Jippie!, en tiondels fika (kanske om jag har tur).

Inga kommentarer: