måndag 21 september 2009

Jag..

.. är en så kallad typisk smygvegetarian eller ev ögontjänarvegetarian. Innan jag träffade Jo levde jag ett köttätande liv, och ett liv utan någon som helst tanke på miljön. jag var en dålig människa (eller i alla fall en människa som kanske inte brydde sig så mycket), som endast kunde tänka mig att sortera och återvinna papper på sin höjd.
Att vänja sig vid ett Ekologiskt liv är inte lätt. Jag jobbar hårt på att övervinna jobbighetskänslan av att sortera papper,plast, annan plast, burkar, annat papper och pantburkar osv. Till det här kommer då maten som består av grönsaker och fisk.

Ibland känner jag att jag skulle kunna dö för korvstroganoff eller fläskfilé (grillad). När vi inte äter tillsammans är jag oftast inte vegetarian. Då kan det slinka ner en och annan skinksmörgås, samt grillkorv.
Behovet efter detta minskar dock för varje dag, och jag tycker det har blivit riktigt roligt att köpa ekologiska varor (kan nuförtiden tom även tänka mig handla bara på Konsum = ojoj det är stort). Maten blir fantastiskt god med riktiga råvaror, och vem behöver äta ko egentligen? eller geleråttor gjorda på kadaver?

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Kanske jag hm hm som sitter och äter det sistnämnda.
Menar du verkligen kadaver?

Miss Upsey Daisy sa...

Äter inte kött ... och ska sluta med kadavergele...

LabHäxan sa...

Miss UD: Ja tänk vad kärleken kan åstadkomma.

Nilla: Nja kanske inte riktigt så illa men nästan..