onsdag 9 september 2009

Fiina Fisken.. och homemade potatismos

Nu har jag brist på fantasi igen, så då blir det ett inlägg om min lunchlåda...
Min lunchlåda består idag av ungsbakad panerad torsk och Jo made potatismos. Mmmm!! Har jag sagt till dig Jo, hur tacksam jag är att du gör lunchlåda till mig? Jag är jättetacksam, och jag tycker så mycket om Dig. (titta vad en lunchlåda kan åstadkomma, värsta kärleksförklaringen)
Nu åter till potatismosreflektioner..
Har funderat lite på det där begreppet som gärna används i korvkiosken. Det står ofta "hemmagjort" potatismos. Har han som jobbar där (eller kanske hans fru) gjort det hemma, och sedan tagit med det till kiosken? Senast såg jag en kiosk som antagligen fått för många frågor angående sitt "hemmagjorda" mos, och skrivit på skylten "härgjort potatismos" smart!!

men den stora frågan är.. Vem blev paddan och vem blev lemuren imorse, jag förstod aldrig riktigt det??

Inga kommentarer: