måndag 14 september 2009

Äntligen Måndag!!

Härligt!! Äntligen får jag jobba igen.. Nä, nu överdriver jag lite. Jag tycker om mitt jobb jättemycket, men jag tycker om helgerna mer. Jag vill införa en tre dagars helg.. och tio timmars dag de dagar man arbetar. (eller kanske inte)
Helgen har förflutit lugnt.. förutom att jag inte kan gå idag, pga träningsvärken som förvärvades på lördagens yogapass. Yogainstruktören "lurade" mig att träna. Jag trodde man skulle nå nirvana om man gjorde alla de där övningarna, så jag gjorde dom extra väl (upp och nervända hunden, död man och plogen m.m). Nirvana verkar dock vara långt bort, kanske nästa lördag.
Jag och Jo har bakat rulltårta, och haft allmän utskänkning på den (det kom två pers Jo:s pappa och sambo). Dom uppskattade den i alla fall.
Vi har gått en långpromenad. Det var bara dunvästen, ulltröjan och varmchoklad med marshmallows som saknades, men det är ju inte så konstigt. Det är inte riktigt höstväder med nedfallna löv än, jag måste vänta ännu ett litet tag.

Inga kommentarer: